maanantai 13. heinäkuuta 2015

Surry Hills

Tämäkin neule valmistui pitkälti koulussa istumisen lisätuotteena. En ole ennen neulonut tälläistä pitsikuviota, ainakaan näin isossa määrin. Hiukan sai päätään vaivata alussa, lähinnä lisäysten ja kavennusten osalta. Kuvio oli ohjeessa kaaviona, mutta siitä huolimatta piirsin kaavion uudestaan paperille. Jotenkin sen hahmottaa paremmin kun on itse sen piirtänyt. Hihojen ja hihansuiden osalta ei ihan mennyt niinkuin Strömsössä. Näissä kohdissa olisi ehkä ollut hyödyllistä opiskella asiaa ensin netistä ja neuloa vasta sitten. Hihansuut tais ainakin osua keskelle koulupäivää, jolloin tälläiselle opiskelulle ei ollut mahdollisuutta. Mä sitten vihaan sitä, kun oikea elämä tulee käsityöelämän tielle! ;)

Lankana käytin viime kesänä Espanjan tuliaisena saatua mysteeripuuvillaa, joka taipui tähän oikein hyvin. Napitkin ostin, puiset, täytyy ne vielä ommella kiinni. Koristeeksihan ne vain tulee, kun en usko että pidän tätä napitettuna. Malli on Surry Hills, joka valikoitui lähinnä hintansa ansiosta. Oli siis ilmainen ja näin ollen opiskelijan budjettiin sopiva. En tiedä laskeeko muut ikinä vaatteen hintaa, mutta minä lasken. Kaavat ja ohjeet voi olla aika kalliita, mutta jos niitä voi käyttää useammin kuin kerran niin saa ennemmän vastinetta rahoilleen. Vielä en ole neulonut samaa ohjetta useasti, mutta ommellut olen.



Nyt on työnalla neuleasia jonka olen nimennyt Fluffyksi. Fluffyä varten opettelin valepatenttia ja itseasiassa hyödynsin ohjetta, josta olen jo yhden neuletakin neulonut. Innolla odotan tuleeko Fluffysta esittelykelpoista, syksymmällä sitten näemme. Neulontaa hidastaa se, että olen jo hihoissa ja ne on tylsät. Lisäksi se, että ompelu kiinnostaa nyt enemmän. Rakas Brother tuolla taitaa jo huhuillakin, mitäpä muuta vapaapäivänä tekisi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti